Babie leto na Otrhancoch

Tohtoročné leto nie a nie skončiť, a aj to babie leto je nejaké príliš teplé. Má to však aj svoje výhody, ako napríklad ideálny čas na turistiku. Teplota okolo 20°,  jasno, viditeľnosť kam až oko dovidí, takmer bezvetrie. Úplne super podmienky na náročné túry v horách. Myšlienku na hrebeň Otrhancov v Západných Tatrách som nosil v hlave už dlho, teraz prišiel ten správny čas.

Keď som pozrel do mapy a zrátal čas potrebný na túru – 8 hodín, prvýšenie od auta na vrchol – 1300 metrov, vzbudzovalo to patričný rešpekt. Mal som čo robiť, aby som túru za tých osem hodín aj s fotením stihol. Rátal som aj s malou rezervou pre strýčka náhodu, a potme sa mi po Jamníckej doline chodiť nechcelo. Vidieť stopy po mackovi stačilo aj za bieleho dňa.

Prečo som si vybral práve trasu z ústia Račkovej doliny po zelenej na Jakubinú a cez Jamnickú dolinu po modrej späť? Pri jednom zimnom výstupe do Žiarskeho sedla ma uchvátil pohľad na hrebeň Otrhancov, bol vskutku impozantný. Lákadlom boli najmä výhľady z neho – na jednú stranu Baranec, Ostrý Roháč, na druhú Bystrá a v pozadí Vysoké Tatry. Výhľady nesklamali, presvedčiť sa môžete v galérii.

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Vytvorte si webové stránky alebo blog na WordPress.com.

Up ↑