Ako si skrátiť čakanie

Na fotografovanie Bratislavy som sa prehováral už dlhšiu dobu. Nejako to nie je moja šálka kávy. Nemám problém fotiť portréty, svadby, rastlinky, hory, ale Bratislavu??? To si radšej nájdem tisíc dôvodov prečo nie a stále to odkladám. Ale v poslednej dobe mi začali na mojom “zozname” pribúdať argumenty prečo áno. Ide hlavne o moje portfólio v stock photography, kde pod kľúčovým slovom Bratislava mám skoro nič. Rozhodol som sa to napraviť, veď to mám rovno pod nosom a náklady budú minimálne. Cieľom sú jednoduché ale výstižné fotografie zobrazujúce atrakcie mesta. Samozrejmosťou musí byť správna expozícia, vytvorenie viacerých formátov a možnosť výrezov, nesmie chýbať ani space for copy – tzv. priestor pre text. Pri architektúre si musím dať ešte pozor aj na zbiehanie/rozbiehanie línií. Vo svojej podstate takéto fotografie nie sú žiadnou umeleckou záležitosťou, skôr technickou, ale vhodný výtvarný akcent je veľkým bonusom.

Plán ako na to už mám, ešte mi zostáva vyriešiť kedy sa do toho pustím, ale aj to som už vymyslel. Vždy keď odovzdávam v mojom obľúbenom minilabe väčšie množstvo fotografií na vyvolanie, vznikne mi niekoľkohodinový priestor, ktorý by som mohol aj zmysluplne využiť. Moje telo mi bude vďačné, že nedostane šok z prebytku kofeínu. Vyskúšal som si to už minulý týždeň a fungovalo to super. Odovzdal som USB kľúč, a zatiaľ čo sa jedna robota spracovávala, ja som už vyrábal druhú. A že sa nedajú robiť dve veci súčasne. Vybral som si cestu najmenšieho odporu a fotografoval som Bratislavský hrad a nejaké konceptuálne drobnosti k tomu. Pozor som si dával hlavne na línie, ale aj tak ma čakala ešte práca v editore. Viem, že s technikou ktorú mám to nespravím na 100%, ale musí (MUSÍ) to vyzerať uveriteľne. Niekoľko ukážok som aj priložil. Teraz ma ešte čaká priradenie kľúčových slov k fotografiám (hurá, teším sa. nechcete to niekto spraviť za mňa?) a upload na server. Roboty ako na kostole.

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Vytvorte si webové stránky alebo blog na WordPress.com.

Up ↑